آذری، ارومیه، بازی ها

آذری، ارومیه، بازی ها، آدقوپما    

گروه سنی: کودکان

تعداد: بیش از 5 نفر

جنس: هر دو

محل اجرا: فضای باز

نقش ها: مادر بچه ها، شیطان، بچه ها

نحوه بازی: کسی که نقش مادر بچه ها را بازی می کند آنها را ردیف می کند و روی هر کدام اسمی می گذارد. پس از آنکه اسم گذاری صورت گرفت، کسی که شیطان شده است می آید و طی گفت و گوهایی بچه ها را طلب می کند و اسامی را ردیف می کند. اگر توانست اسم کسی را درست حدس بزند، آن بچه باید شیطان را بزند و فرار کند. شیطان او را دنبال می کند و اگر تا محلی که قبلاً مشخص شده بتواند کودک را بگیرد، کودک می سوزد و شیطان دوباره می آید تا کودک را ببرد. اما اگر کودک موفق به فرار شد دوباره به طرف مادر و بقیه بر می گردد و بازی از نو آغاز می شود.

قزل ایاغ، 1: 1379

آذری، ارومیه، بازی ها، دگمه بازی

تعداد: 5 – 6 نفر

جنس: هر دو

اشیاء: دگمه (برای هر بازیکن 10 – 12 عدد)

محل اجرا: فضای بسته

نحوه بازی: هر بازیکن یک دگمه روی زمین می گذارد. بازیکنان دگمه های یکدیگر را نشانه می گیرند. اگر دکمه فردی که نشانه گرفته به دگمه دیگری بخورد برنده است و دگمه طرف مقابل را بر می دارد.

قزل ایاغ، 22: 1379

آذری، ارومیه، بازی ها، ماتیلوس

تعداد: یک گروه و یک نفر

جنس: هر دو

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: میدانی دایره یا مربع شکل روی زمین می کشند (وسعت آن بستگی به تعداد بازیکنان دارد) یک نفر به قید قرعه گرگ می شود. بازیکنان همه در داخل محوطه قرار می گیرند و گرگ به صورت لی لی در محوطه آنها را دنبال می کند. بازیکنان حق ندارند از محوطه خارج شوند و گرگ هم حق ندارد پای دیگرش را زمین بگذارد یا مکث کند. اگر توانست کسی را بگیرد، آن فرد گرگ می شود. قبل از شروع بازی گرگ باید آماده باش بدهد: «ماتیلوس» و بازیکنان آمادگی خود را با تکرار واژۀ « لاس بکوس » اعلام کنند.

قزل ایاغ، 37: 1379

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan