خوزی، آبادان، بزرگان

خوزی، آبادان، بزرگان، سید ابراهیم موسوی

پدر او سید هادی معروف به خاندان سید مناف و نسبش به امام موسی کاظم می رسد. در سرزمین شوره زاری رحل اقامت افکند و از کوشش و تلاش اجدادش آبادان شد که به «عراضه سیدمناف» شهرت دارد. سیدابراهیم از خطبا و وعاظ معروف می باشد.

پورکاظم، 49: 1378

خوزی، آبادان، بزرگان، شیخ ابراهیم دیراوی

پدر وی از قبیلۀ بزرگ شعر که بیشتر مردم آن در جنوب عراق سکونت دارند، نسب می رساند. از این قبیله شعب زیادی متفرع شده و خاندان شیخ ابراهیم یکی از آنهاست که در جزیرۀ شیخ صلبوخ دمینو، اقامت دارد. سعد پشتی از خزاعه قبیلۀ مشهور است. در 1368 هـ .ق متولد شد. وی بیشتر در شاعری دست داشته آثار او عبارتند از: دیوان الدیراوی فی المراثی، دیوان درب الشمس و دیوان گرگیعان.

پورکاظم، 41- 39: 1378

خوزی، آبادان، بزرگان، شیخ عبدالحسین دیراوی

شاعر و خطیب در سال 1940 م ولادت یافته است. با شروع جنگ به قم رفت و تحصیلات خود را تا سطوح عالی ادامه داد. آثار او عبارتند از دیوان هبه الحسین و شجون الخطیب الجزء الاول.

پورکاظم، 44- 43: 1378

خوزی، آبادان، بزرگان، شیخ علی دیراوی

از خطبا و شعرای معروف خوزستان در سال 1312 هـ .ق در روستای مطوعه از نواحی بصره تولد یافت. در بیست سالگی به شعر روی آورد به دو زبان محلی و عربی فصیح شعر سروده که پر از مداریح و مراثی خاندان عترت و طهارت است که آمادۀ چاپ می باشد. تألیفات و تعلیقات دیگری درباره آیات قرآن مجید، خطبه ها و مقالات و غیره دارد.

پورکاظم، 47- 46: 1378

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan