فارس، نجف آباد، بزرگان

فارس، نجف آباد، بزرگان، شیخ غلام حسین نجف آبادی

فرزند محمدصادق نجفی روضه خوان در کربلا متولد شد و در نجف ساکن و در کتابخانۀ مولی علی محمّد نجف آبادی بوده است. کتب و رسائل عدیده تألیف نموده، از آن جمله است: 1- سفن النجاه، در 14 مجلّد به عدد معصومین، 2- سفینه النجاه، در شرح حال حضرت سید الشهدا در دو مجلد، 3- الشمس الطالعه فی ظهور صاحب الانوار الساطعه، در احوالات حضرت ولی عصر.

مهدوی، 848: 1384

فارس، نجف آباد، بزرگان، شیخ محمّد حسن عالم نجف آبادی

عالم زاهد فقیه مجتهد عادل، از مدرسین  ائمۀ جماعت اصفهان و مورد وثوق و احترام کلیه طبقات بود و سالها در مدرسۀ جدّه تدریس می فرمود و جمعی کثیر از مستعدّین از محضرش مستفیذ می شدند. کتب و رسائلی در فقه و اصول از تقریرات اساتید خود نوشته و ضمناً کتابی به نام فضیله السعاده دربارۀ سادات و اهمیت مقام آنان و احادیث وارده در این موضوع تألیف فرموده و به چاپ رسیده است. در سال 1384 ه.ق به سن متجاوز از نود و هفت سالگی درگذشت و در بقعۀ تکیۀ کازرونی مدفون گردید.

مهدوی، 520: 1384

فارس، نجف آباد، بزرگان، ملا عبدالرحیم نجف آبادی

فرزند ملاعلی. عالم فاضل و مجتهد فقیه اصولی در اصفهان و نجف اشرف تحصیل نموده، عمده تحصیلاتش نزد شریف العلماء مازندرانی بوده است. از آثارش مسجدی است بزرگ در محلّۀ حکیم که فعلاً در کنار خیابان حکیم خاقانی قرار دارد. کتاب حقایق الاصول در علم اصول ایشان در سال 1286 ه.ق به طبع رسیده است.

مهدوی، 771 : 1384

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan