فارس، نطنز، آثار تاریخی

فارس، نطنز، آثار تاریخی، کاروانسرای چهارآباد

این کاروانسرا که در مسیر نطنز– اصفهان واقع شده است، در دورۀ ایلخانی و به شکل یک هشت ضلعی ساخته شده است و در دورۀ صفویه نیز مورد استفاده بوده است. تمامی قسمت های مجموعه از آجر و سنگ ساخته شده است.

کیانی، 77: 1373

فارس، نطنز، آثار تاریخی، کاروانسرای دمبی

قدمت کاروانسرای دمبی به دورۀ ایلخانی بر می گردد، ولی این مجموعه در دورۀ صفویه نیز مورد استفاده قرار گرفته است. پلان کاروانسرا چهار ایوانی و سنگ آجر، مصالح تشکیل دهندۀ ساختمان می باشند. وجود برج هایی در مجموعه به آن زینت خاصی بخشیده است.

کیانی، 68: 1373

فارس، نطنز، آثار تاریخی، کاروانسرای سنگی نطنز

رباط سنگی نطنز در دوره های اولیه پس از اسلام ساخته شده است. تمامی ساخت بنا از قلوه سنگ می باشد. شیوۀ ساخت این کاروانسرای سنگی، چهار ایوانی بوده است.

کیانی، 132: 1373

فارس، نطنز، آثار تاریخی، کاروانسرای نطنز

این کاروانسرا که مربوط به دورۀ صفویه می باشد، از مجموعۀ کاروانسراهایی است که در درون شهرها ساخته شده است. پلان بنا چهار ایوانی است و در درون آن تزئیناتی از آجرکاری و سنگ کاری دیده می شود.

کیانی، 133: 1373

فارس، نطنز، آثار تاریخی، مسجد جامع

این مسجد یکی از بناهای تاریخی و ارزشمند معماری اسلامی ایران به شمار می آید و از شبستان هشت ضلعی گنبد داری که مشرف به صحن است و چهار ایوان اصلی و نمازخانه ها و دهلیزهایی تشکیل شده است. مصالح به کار رفته در بنا آجر و آهک و پوشش گچ است. مسجد دارای سه ورودی می باشد.

اعظم واقفی، 80-51 : 1374

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan