فارس، کاشان، آثار تاریخی، کاروانسراها

فارس، کاشان، آثار تاریخی، کاروانسرای چاه قادۀ سه

قدمت آثار باقی مانده از این کاروانسرای آجری به اوایل اسلام می رسد، کاروانسرای چاه قادۀ سه به شیوۀ چهار ایوانی ساخته شده و در مسیر کاشان به سمت قهرود واقع شده است.

کیانی، 81: 1373

فارس، کاشان، آثار تاریخی، کاروانسرای چاه قادۀ دو

این کاروانسرا که در مسیر اصفهان – کاشان واقع شده، به شیوۀ چهار ایوانی ساخته شده و در دوره های تیموری و صفوی مورد استفاده بوده است. بنای مجموعه از سنگ ساخته شده است.

کیانی، 80: 1373

فارس، کاشان، آثار تاریخی، کاروانسرای راکه

کاروانسرای راکه که در دورۀ قاجاریه احداث گردیده است در مسیر جاده کاشان – دلیجان واقع شده است. مصالح به کار رفته در ساخت بنا سنگ بوده و مجموعه به شیوۀ دو ایوانی ساخته شده است.

کیانی، 69: 1373

فارس، کاشان، آثار تاریخی، کاروانسرای رباط قمصر

رباط قمصر متعلق به اوایل اسلام بوده و دارای پلان چهار ایوانی می باشد. مصالح به کار رفته در ساخت این کاروانسرا سنگ و آجر می باشد.

کیانی، 89: 1373

فارس، کاشان، آثار تاریخی، کاروانسرای شه

این کاروانسرا که متعلق به دورۀ قاجاریه می باشد، در مسیر جادۀ کاشان به اصفهان واقع شده است. پلان کاروانسرای سه چهار ایوانی بوده و دارای برج های زینتی می باشد. مصالح به کار رفته در ساخت بنا سنگ و آجر است.

کیانی، 98: 1373

فارس، کاشان، آثار تاریخی، کاروانسرای قهرود

این کاروانسرا که به شیوۀ چهار ایوانی ساخته شده است، متعلق به دورۀ صفویه می باشد. مصالح به کار رفته در ساخت مجموعه، آجر و سنگ بوده و در محوطۀ آن برج هایی دیده می شود.

کیانی، 110: 1373

فارس، کاشان، آثار تاریخی، کاروانسرای گبر آباد

این کاروانسرا که در مسیر کاشان به سمت اصفهان واقع شده است، متعلق به دورۀ صفویه می باشد و به شیوۀ چهار ایوانی ساخته شده است. مجموعه دارای برج های تزئینی بوده و مصالح به کار رفته در ساخت آن سنگ و آجر می باشد.

کیانی، 111: 1373

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan