کرد، برف آباد (اسلام آباد غرب)، بازی ها

کرد، برف آباد (اسلام آباد غرب)، بازی ها، آنی مانی             

تعداد: گروهی

جنس: هر دو

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: بچه ها دست در گردن هم اندازند و با پای رقص چوپی حرکت می کنند و این ترانه را می خوانند: آنی، مانی / شانی، مانی / چینی مینی رفت. وقتی به آخرین کلمه رسیدند همگی باید بی حرکت روی زمین بنشینند. هرکس دیرتر نشست یا نتوانست تعادل خود را حفظ کند، سوخته است و از بازی کنار می رود. بازی به همین روال ادامه پیدا می کند تا فقط یک نفر باقی بماند. او برندۀ بازی است و می تواند از سایرین کولی بگیرد.

قزل ایاغ، 447: 1379

کرد، برف آباد (اسلام آباد غرب)، بازی ها، کاروان کاروان

تعداد: 6 نفر

جنس: هر دو

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: بازیکنان به دو گروه سه نفری تقسیم می شوند. هر دو گروه به این ترتیب عمل می کنند که یکی از آنها دست های خود را به پشت می برد و طوری می گیرد که نفردوم بتواند در حالیکه خم شده پیشانی خود را کف دست او قرار بدهد. نفر سوم هم روی پشت نفر دوم سوار می شود. این دو گروه مانند دو ساربان که بر پشت شتر سوار می باشند، در مقابل یکدیگر قرار می گیرند. آنگاه افراد سواره به یکدیگر حمله کرده و هر یک می کوشند دیگری را از روی شتر به زمین بیندازند. فردی که به زمین می افتد بازندۀ بازی است.

قزل ایاغ، 486: 1379

کرد، برف آباد (اسلام آباد غرب)، بازی ها، مامروهیلکه (مرغ و تخم مرغ)   

تعداد: 2 نفر

جنس: هر دو

اشیاء: دو عدد کلاه، دو عدد تخم مرغ، یک عدد مرغ

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: دو بازیکن هر کدام یک تخم مرغ می آورند. سپس دو تخم مرغ را زیر یکی از کلاه ها پنهان می کنند. طوری که دو بازیکن متوجه گذاشتن آن نشوند. آنگاه مرغی را آورده و در بین دو کلاه می گذارند. مرغ به هر کلاهی که نوک بزند، اگر تخم مرغ ها زیر آن کلاه باشد، صاحب کلاه آن را بر می دارد و اگر زیر کلاه خالی باشد، صاحب کلاه بازنده می شود.

قزل ایاغ، 503: 1379

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan