کرد، دیزگران (کرمانشاه)، بازی ها

کرد، دیزگران (کرمانشاه)، بازی ها، درمان دارو بی درمان

تعداد: گروهی

جنس: هر دو

اشیاء: چوب کبریت ( 4 عدد برای هر یک از بازیکنان)

محل اجرا: فضای بسته

نحوه بازی: بعضی از بازیکنان چوب کبریت های خود را مخفیانه طوری در کف دست خود می چینند که یا نوک گوگرد دارد آن رو به بالا باشد یا رو به پایین و بعد دست بستۀ خود را به حریفان عرضه می کنند و می پرسند: «درمان دار یا بی درمان» یعنی سرگوگرد دار رو به بالاست یا به پایین. طرف مقابل آن را حدس می زند اگر حدس او درست بود کبریت ها را بر می دارد، اگر غلط بود به همان تعداد کبریت به حریف می دهد در آخر هر کس کبریت هایش از همه بیشتر بود برندۀ بازی است.

قزل ایاغ، 471: 1379

کرد، دیزگران (کرمانشاه)، بازی ها، سرملاگر (سرملابگیر)

تعداد: گروهی

جنس: هر دو

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: ابتدا پشک می اندازند و یک نفر استاد می شود. استاد با انگشت شست و سبابۀ خود یک حلقه درست می کند. بازیکنان انگشت سبابۀ خود را داخل حلقه کرده و می چرخانند و می گویند: قولی لی لی. استاد با تنگ کردن حلقه سعی می کند یکی از انگشتها را گرفتار کند. فردی که استاد انگشتش را گرفته، باید سر بگذارد، یعنی سرخود را در دامن استاد گذاشته و چشم هایش را ببندد و بقیه بازیکنان خود را مخفی کنند و استاد فریاد می زند: آهای استادگر … با شنیدن این جملۀ استاد، چشم گذار چشمان خود را باز کرده و به جست و جوی مخفی شدگان می رود. اگر او بتواند یکی از آنها را پس از پیدا کردن بگیرد، همین فرد گرفتار شده باید چشم بگذارد ولی اگر بازیکنان بتوانند خود را به استاد برسانند، نجات پیدا کنند و دوباره همان فرد چشم می گذارد.

قزل ایاغ، 476: 1379

کرد، دیزگران (کرمانشاه)، بازی ها، کلاوررفنکی

تعداد: دو گروه

جنس: هر دو

اشیاء: دستمال و سنگ (به تعداد افراد یک گروه)

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: بازیکنان به دو گروه تقسیم می شوند. افراد یکی از گروه ها هر یک دستمال به سرخود می بندند و روی زمین می نشینند. افراد گروه دیگر به آنها حمله کرده و سعی می کنند دستمال سر آنها را بردارند و گره نشسته از خود دفاع می کند. گروه مهاجم دستمال هایی را که تصاحب می کند، داخل هر یک سنگی گذاشته و آنها را به طرف افراد نشسته پرتاب می کند. اگر صاحبان دستمال ها بتوانند دستمال خود را در هوا بگیرند، برنده می شوند و در غیر این صورت می سوزند و باید دستمال را دوباره به سرخود بسه و برای بار دوم روی زمین بنشینند. گروهی که بتواند شش «تول» بکند برندۀ بازی می وشد و از گروه بازنده کولی می گیرد.

قزل ایاغ، 490: 1379

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan