کرد، عالی جیحون آباد (صحنه)، بازی ها

کرد، عالی جیحون آباد (صحنه)، بازی ها، خره کاوکاو

تعداد: دوگروه

جنس: هر دو

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: بازیکنان به دو دسته مساوی تقسیم می شوند و هر یک برای خود یک سرگروه انتخاب می کنند. سپس پشت به پشت هم صف می بندند به طوریکه همدیگر را ببینند. بعد بازیکنی از یک دسته به طرف یک بازیکن از دستۀ دوم و چشم او را می بندد و از او می پرسد: «ای خر کبود چه کسی ترا برای آب خوردن برد؟» کسی که چشمش بسته است باید از روی صدا او را بشناسد. اگر نام او را درست حدس بزند، همۀ افراد گروه سوار او گروه بازنده می شوند، اما اگر نتوانست درست حدس بزند همۀ آنها سوار افراد دستۀ او می شوند.

قزل ایاغ، 468: 1379

کرد، عالی جیحون آباد (صحنه)، بازی ها، گُل پَرکی (پره های گلی)        

تعداد: 10 نفر

جنس: هر دو

گروه سنی: کودکان و نوجوانان

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: بازیکنان به دو گروه تقسیم می شوند. یکی از گروه ها دایره ای تشکیل می دهد که این دایره به منزلۀ گل است و افراد گروه، پره های گل هستند و یکی از افراد این گروه هم نگهبانی دایره را به عهده می گیرد. گروه دیگر که در اطراف دایره قرار دارد، باید سعی کند با لگد یا دست به یکی از پره های گل بزند که در این صورت برنده شده و جای خود را با آن گروه عوض می کند. اما اگر در ضمن لگد زدن به پره های گل، نگهبان دایره (گل) لگدی به آنها بزند، بازنده می شود.

قزل ایاغ، 499: 1379

کرد، عالی جیحون آباد (صحنه)، بازی ها، هرنگ، هرنگ (هی رنگ، هی رنگ)

تعداد: گروهی

جنس: هر دو

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: استاد بازی یکی از بازیکنان را انتخاب می کند و بقیه آنها به کناری رفته و هر یک برای خود نام یک رنگ را انتخاب می کنند. آنگاه استاد پشت بازیکنی را که خود انتخاب کرده بود، به صف بازیکنان می کند و چشم او را می بندد و در این موقع یکی از افراد صف می خواند: هرنگ، هرنگ، (اسب چه رنگ ؟ بادنگ و فنگ. حال بازیکن چشم بسته، باید از صدای فردی که می خواند او را شناخته و رنگش را بگوید . اگر درست بگوید، از همان بازیکن (مثلاً اسب سبز) سواری می گیرد و در غیر اینصورت باید خودش به آن فرد سواری بدهد.

قزل ایاغ، 512: 1379

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan