کرد، عالی محمودآباد (صحنه)، بازی ها

کرد، عالی محمودآباد (صحنه)، بازی ها، کُچک مُلاگم تَق تَق (ای سنگ گویندۀ، من تق تق)

تعداد:   10 – 12 نفر

جنس: هر دو

اشیاء: دو قطعه سنگ

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: بازیکنان به دو گروه تقسیم می شوند و در حدود بیست متری یکدیگر در دو صف مقابل هم قرار می گیرند. افراد یکی از گروه ها خود را با نام هایی مانند خرما، گردو، گندم و … نامگذاری می کنند . از گروه دیگر دو نفر جلو آمده و یکی از آنها چشم دیگری را می گیرد. سپس یکی از افراد گروه نامگذاری شده به وسط می آید و دو تکه سنگ را به هم می زند و می گوید: کچک فلا گم تق تق . حال کسی که چشمش بسته است، باید نام بازیکنی را که دو سنگ را به هم زده است بگوید. اگر صحیح گفت که باید گروهش از گروه مقابل تا محل تعیین شده سواری بگیرد و در غیر اینصورت برعکس می شود.

قزل ایاغ، 487: 1379

کرد، عالی محمودآباد (صحنه)، بازی ها، کمربن، کمربن (کمربند، کمربند)    

تعداد: گروهی

جنس: هر دو

اشیاء: یک عدد کمربند

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: ابتدا دایره ای روی زمین می کشند و به حکم پشک چشمان یک نفر را بسته و او را داخل دایره قرار می دهند و کمربندی راهم به دستش می دهند. بازیکنان خارج دایره سعی می کنند دست خود را به او بزنند و او هم با کمربند از خود دفاع می کند و اگر بتواند کسی را با کمربند بزند، جای خود را با آن فرد عوض می کند.

قزل ایاغ، 492: 1379

کرد، عالی محمودآباد (صحنه)، بازی ها، گاو ، داس و پنیر

نام دیگر بازی: داس و پنیر ( علی کردان ، روستایی در ده کیلومتری صحنه )

تعداد: 10 – 15 نفر

جنس: هر دو

اشیاء: یک سنگ ریزه، یک تکه کوچک کاغذ، یک تکه چوب

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: یکی زا بازیکنان در میان بقیه که دور او ایستاده اند، قرار می گیرد و یک سنگ ریزه (گاو) یک تکه کاغذ (پنیر) و یک تکه چوب را بر می دارد و آنها را جداگانه در مشت خود مخفی می کند . آن گاه مشت خود را جلو یک یک بازیکنان گرفته و از آنها می پرسد: گاو یا داس یا پنیر. بازیکنی که جواب درست ندهد. استاد بازی (یا سردار) چشم او را می بندد و بقیه بازیکنان خود را مخفی می کنند. پس از اینکه همه خود را پنهان کردند، یکی از میان آنها از همان جایی که قرار دارد سوتی می زندو در این موقع فرد چشم گذار که اکنون دیگر چشمش را باز کرده، باید بگوید صدای سوت از کدام طرف آمده است. اگر بتواند جواب صحیح بدهد و محل او را تشخیص بدهد، فردی که سوت کشیده «ماده خر» و در صورت ندادن جواب صحیح ، فردی که سوت کشیده «نره خر» می شود. پس از این که این آزمایش در مورد همۀ افراد پنهان شده انجام شد، ماده خرها در یک سمت و نره خرها در سمت دیگر گرد می آیند و در پایان «ماده خرها» باید به «نره خرها» کولی بدهند.

قزل ایاغ، 497: 1379

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan