کرد، قره توره (دیواندره)، بازی ها

کرد، قره توره (دیواندره)، بازی ها، میزگِزرکی (شاه وزیری)

تعداد: گروهی

جنس: هر دو

اشیاء: یک عد قاپ

گروه سنی: بزرگسالان

محل اجرا: فضای بسته

نحوه بازی: هر یک از بازیکنان قاپ می اندازند. اگر کسی طوق بیاورد، صوفی می شود اگر شک بیاورد شاه و اگر جک بیاورد دزد می شود. آنگاه صوفی دزد را پیش شاه برده و به زبان کردی از شاه می پرسد با دزدی که گرفته است چه کار کند؟ شاه هم دستور می دهد که روی سر او بوستانی بکارند. صوفی هم روی سر او کارهایی انجام می دهد که به معنی کاشتن بوستان است. دزد که متوجه کارهای صوفی می شود خواسته ای را طلب می کند که صوفی با آن موافقت نمی کند و در نتیجه دزد هم اعلام می کند که دست به دزدی می زند و در همین موقع از میان دو پای صوفی رد می شود و نشان می دهد که چطور دزدی می کند. اگر صوفی بتواند او را بگیرد، مطابق دستور شاه او را تنبیه می کند و اگر نتواند او را بگیرد، دزد فرار می کند و بازی هم به پایان می رسد.

قزل ایاغ، 507: 1379

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan