کرد، مهاباد، بازی ها

کرد، مهاباد، بازی ها، دامه                  

تعداد: 2 نفر

جنس: هر دو

اشیاء: 16 سنگ، 16 چوب

محل اجرا: فضای باز

گروه سنی: کودکان و نوجوانان

نحوه بازی: تختۀ مربعی را به 64 خانه تقسیم می کنند. هر یک از بازیکنان 16 مهره انتخاب می کند. مهره های هر بازیکن باید با دیگری متفاوت باشد. سپس بازیکنان 16 مهره خود را در ردیف های دوم و سوم سمت مقابل خود می چینند و بازی آنها آغاز می شود. مهره ها می توانند یک خانه به جلو و راست و می توانند مهرۀ حریف را از دور خارج کنند و مهره خود را جای آن بگذارند. هر بازیکنی که بتواند مهرۀ خود را به ردیف اول صفحه حریف برساند مهره اش خان می شود و نه تنها می تواند به هر جهت حرکت کند بلکه محدودیتی از نظر تعداد خانه ها نیز ندارد. بازی تا وقتی ادامه دارد که مهره های یک بازیکن تمام شود.

قزل ایاغ، 470: 1379

کرد، مهاباد، بازی ها، گوی پچرینه (گوش پاره کن)

تعداد: گروهی

جنس: هر دو

اشیاء: یک عدد سکه

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: یک نفر استاد (رئیس) بازی می شود. استاد یک سکه در دست گرفته و آن را با قدرت تمام به جلو پرتاب می کند. بازیکنان برای برداشتن سکه به طرف آن می دوند. کسی که سکه را پیدا کرده، اگر بتواند بلافاصله فرار کند و آن را به دست استاد برساند. سکه مال خودش می شود و در غیر اینصورت بقیه افراد آنقدر گشهای او را می کشند تا سکه را بیندازد. بعد دوباره هر کس که زودتر سکه را برداشت، آن را نزد استاد می برد و بازی را همانطور که در بالا گفته شد به همان ترتیب ادامه می دهند.

قزل ایاغ، 500: 1379

کرد، مهاباد، بازی ها، گویین             

تعداد: دو گروه (بیش از سه نفر در هر گروه)

جنس: هر دو

اشیاء: چوب بلند (به تعداد بازیکنان)، یک عدد توپ یا یک چیز گرد

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: بازیکنان به دو گروه تقسیم می شوند و هریک محلی را به نام دروازه برای خود مشخص می کنند. سپس یک توپ یا یک چیز گرد دیگری را در وسط دو دروازه قرار می دهند. بازیکنان هر یک چوب بلندی در دست دارند. هر گروه سعی می کند با چوبهای خود توپ را به داخل دروازه گروه مقابل بیندازد. هر موفقیت یک امتیاز برای گروه زنندۀ توپ در بر دارد. هر گروهی که بتواند زودتر امتیاز توافق شده در اول بازی را کسب کند ، برنده خواهد بود.

قزل ایاغ، 501: 1379

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan