کرد، چهر (هرسین)، بازی ها

کرد، چهر (هرسین)، بازی ها، دسمال خرکی

تعداد: دو گروه

جنس : هردو

اشیاء : یک دستمال

محل اجرا : فضای باز

نحوه بازی : بازیکنان به دو گروه تقسیم می شوند و دو صف در مقابل هم می ایستند. دستمالی را در بین دو صف در نقطه ای می گذارند که فاصله ای از دو صف به یک اندازه باشد. از هر صف یک نفر برای ربودن دستمال می آید. هر کس سعی می کند زودتر از حریف دستمال را بردارد و به صف خود برگردد. هر گاه کسی دستمال را بردارد، دیگری باید سعی کند او را در راه بازگشت به مقصدش بزند و دستمال را نجات دهد. هر گروه که دستمال را سالم به مقصد برساند در ازای آن امتیاز می گیرد. وقتی همۀ بازیکنان بازی کردند. امتیاز هرگروه که بیشتر بود آن گروه برنده بازی است.

قزل ایاغ، 472: 1379

کرد، چهر (هرسین)، بازی ها، فرنجی سوار (کَپنک سوار)

تعداد: دو گروه

جنس: هر دو

اشیاء: یک دستمال

گروه سنی: کودکان و نوجوانان

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: بازیکنان به دو گروه تقسیم می شوند. سپس شیر یا خط می کنند تا گروه سواره و پیاده را مشخص کنند. پس از سوار شدن گروه سواره بر دوش افراد گروه دیگر، یکی از افراد سواره دستمالی را به سمت یکی از یاران گروه خود پرت می کند، در این هنگام افراد پیاده باید خود را تکان داده و چنان به خود پیچ و تاب بدهند که افراد گروه سواره موفق به گرفتن دستمال نشوند و در این صورت است که جای دو گروه عوض خواهد شد، در غیر اینصورت افراد سواره همچنان باقی می مانندو بازی را ادامه می دهند.

قزل ایاغ، 480: 1379

کرد، چهر (هرسین)، بازی ها، کیش کیشان

تعداد: گروهی

جنس: هردو

محل اجرا: فضای باز

نحوه بازی: بازیکنان کنار یکدیگر در یک صف قرار می گیرند. سپس دستهای خود را از زیر بغل یکدیگر گذرانیده و آن گاه دو دست خود را روی سینۀ خود پنجه می کنند. بعد دو نفری که در دو طرف صف ایستاده اند، در دو جهت مخالف صف را می کشند هر جا که این صف (طناب) پاره شود، بازیکنان دو طرف را میشمارند و هر طرف که تعداد افرادش بیشت راست، آن طرف برنده است. در پایان دو نفری را که دستهایشان از هم جداشده، تنبیه می کنند، به این صورت که نشیمنگاه آنها را سه بار به هم می زنند.

قزل ایاغ، 495: 1379

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan